makeup by denise nielsen

har fått frågor om hur jag sminkar mig & fixr håret så tänkte ta sminket idag & håret en annan dag så

1. jag andvänder 2 faoundasions, tar en liten ''klick'' av varje & blandar i händerna, inte alls mycke så de blir ett tunt lager i hela ansiktet

& om ni undrar varför jag andvänder 2 är de för att jag tycker den ena är för tunn & den andra alldeles för tjock haha

2. lägger på lite puder, spelar nog inte så stor roll vilket man har man jag andvänder iallafall h&m's puder har alltid andvänt de nästan & tycker de är de bästa

3. ler & lägger på ytterst lite rouge på kindbenen eftersom jag inte har några

isadora har dom bästa rougerna enligt mig

4. lägger ganska mycke mörkbrun ögonskugga från h&m

har alltid tyckt de är fint när man sminkar sig mörkt runt ögonen om man har mörka ögon & ljust om man har blåa & gröna

5. lägger ett ganska tjockt lager eyeliner precis ovanför ögonfransarna med en svart/glittrig eyeliner från h&m


6. & sist men inte minst mascaran! min absoluta favorit är:

ända mascaran jag vet som gör dom båda tjocka & förlänger

& jag är medveten om att jag andvänder ganska mycke smink, men ändå inte så mycke, mest mycke olika & lite utav varje


lagt ut bilden innan men lägger ut den igen eftersom man ser min sminkning ganska tydligt hehe.
hoppas ni fattar mina förklarningar för någon sminkvideo kan ni ja glömma :))

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0