NY KATEGORI - SMINK&SKÖNHETSTIPPS

läser en blogg med en tjej som heter amanda som alltid bloggar om sminkningar & bra smink & skönhetssaker osv.. så har bestämmt mig för att gör minst ett sånt inlägg varjedag :D idag testade jag på en enkel vardags sminkning som passa extra bra till gröna ögon.
så här blev resultatet:

du behöver :

*flytande eyeliner helst
*vit ögonskugga, helst med lite glitter i
*mörkbrun ögonskugga
*ljusbrun ögonskugga
*mascara

gör så här:
börja med att placera en ljusbrun ögonskugga över hela globen & lägg sedan ett tunt lager av den vita över.
ta den mörka ögonskuggan & placera under ögat.
sedan tar du den över ögongloben precis som på bilden.
sedan tar du den vita & placerar över & inte på! den mörka ända upp till ögonbrynet, i ett ganska tjockt lager.
dra ett ganska tjock sträck med eyelinern, fortsätt lite utanför globen.
ta ganska så lite marcara så man kan se din ögonskugga bakom fransarna.

& nej nu tror inte jag att jag är någon makeupartist bara att jag gillar att testa olika sminkningar på nätterna & varför inte lika väl lägga ut de här på bloggen ? själv tycker jag att jag är rätt så jävla duktig :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0